Чланови Општинског већа у новом сазиву:

1.Миланче Аћимовић из Шетоња за члана Општинског већа за финансије, буџет и локални економски развој;

2.Горан Ристић из Петровца на Млави за члана Општинског већа за развој привреде;

3.Дејан Живановић из Бошњака за члана Општинског већа за развој месних заједница;

4.Драган Кртинић из Петровца на Млави за члана Општинског већа за спорт, омладину и туризам;

5.Слободан Перић из Манастирице за члана Општинског већа за пољопривреду и рурални развој;

6.Филип Новаковић из Петровца на Млави за члана Општинског већа за културу и информисање;

7.Слободан Милошевић из Петровца на Млави за члана Општинског већа за комуналне делатности.



ОПШТИНСКО ВЕЋЕ ЧИНЕ:

– председник општине,
– заменик председника општине и
– седам чланова.
Чланове општинског већа бира Скупштина општине, на период од четири године, тајним гласањем, већином од укупног броја одборника.
Кандидате за чланове општинског већа предлаже кандидат за председника пштине.
Када одлучује о избору председника општине, Скупштина општине истовремено одлучује о избору
заменика председника општине и чланова општинског већа.
Председник општине је председник општинског већа.
Заменик председника општине је члан општинског већа по функцији.
Чланови општинског већа које бира Скупштина општине не могу истовремено бити и одборници.
Сваки од чланова општинског већа могу бити задужени за једно или више одређених подручја из
надлежности општине.
Одборнику који буде изабран за члана општинског већа престаје одборнички мандат.


ОПИС ОВЛАШЋЕЊА

Општинско веће:

1) предлаже Статут, буџет и друге одлуке и акте које доноси Скупштина;
2) непосредно извршава и стара се о извршавању одлука и других аката Скупштине општине;
3) доноси одлуку о привременом финансирању у случају да Скупштина општине не донесе буџет пре почетка фискалне године;
4) врши надзор над радом Општинске управе, поништава или укида акте Општинске управе који нису у сагласности са законом, статутом и другим општим актом или одлуком које доноси Скупштина општине;
5) решава у управном поступку у другом степену о правима и обавезама грађана, предузећа и установа и других организација у управним стварима из надлежности Општине;
6) прописује посебне елементе процене ризика и учесталост вршења инспекцијског надзора на основу процене ризика из изворне надлежности Општине, као и посебне елементе плана одређеног инспекцијског надзора из изворне надлежности Општине;
7) прати реализацију програма пословања и врши координацију рада јавних предузећа чији је оснивач Општина;
8) подноси тромесечни извештај о раду јавних предузећа Скупштини општине, ради даљег извештавања у складу са законом којим се уређује правни положај јавних предузећа;
9) предлаже акта које доноси Скупштина општине ради заштите општег интереса у јавном предузећу и друштву капитала чији је оснивач Општина;
10) одлучује решењем о употреби средстава текуће и сталне буџетске резерве;
11) стара се о извршавању поверених надлежности из оквира права и дужности Републике;
12) поставља и разрешава начелника Општинске управе;
13) доноси План одбране Општине који је саставни део Плана одбране Републике Србије, усклађује припреме за одбрану правних лица у делатностима из надлежности Општине са Планом одбране Републике Србије, доноси одлуку о организовању и функционисању цивилне заштите и јединица опште намене;
14) доноси Процену угрожености и План заштите и спасавања у ванредним ситуацијама и План заштите од удеса;
15) образује жалбену комисију;
16) образује стручна саветодавна радна тела за поједине послове из своје надлежности;
17) информише јавност о свом раду;
18) доноси пословник о раду на предлог председника Општине;
19) врши и друге послове, у складу са законом.
Председник општине је дужан да обустави од примене одлуку општинског већа за коју сматра да није сагласна закону. Општинско веће може да одлучује ако седници присуствује већина од укупног броја његових чланова.
Општинско веће одлучује већином гласова присутних чланова, ако законом или овим Статутом за поједина питања није предвиђена друга већина. Организација, начин рада и одлучивања oпштинског већа, детаљније се уређује његовим Пословником, у складу са Законом и овим Статутом. Председник oпштине и oпштинско веће редовно извештавају Скупштину општине, по сопственој иницијативи или на захтев Скупштине о извршавању одлука и других аката Скупштине општине.


САЖЕТ ОПИС ПОСТУПАЊА

Седнице Општинског већа одржавају се по потреби. Председник Општине стара се о припремању седница Општинског већа.Седнице Општинског већа сазивају се писменим путем.
Позив за седницу садржи место и време одржавања седнице.
Позив за седницу доставља се члановима већа најмање 3 дана пре седнице. Када постоје оправдани разлози, који морају бити образложени, овај рок може бити и краћи.
Уз позив за седницу Општинског већа члановима Већа се доставља предлог дневног реда, материјал који се односи на предлог дневног реда и записник са претходне седнице.
Седницом Општинског већа председава и њеним радом руководи председник Општине кога у одсутности замењује заменик председника Општине.По отварању седнице, пре утврђивања дневног реда, председавајући утврђује дали седници присуствује довољан број чланова Већа за пуноважан рад и одлучивање.
За пуноважан рад и одлучивање на седници је потребно присуство већине чланова Општинског већа. Када није присутна већина чланова Општинског већа, седница се одлаже.

Дневни ред за седницу Општинског већа предлаже председник Општине на основу приспелих материјала из делокруга рада Општинског већа.
Кад председавајући Већа утврди да је присутан потребан број чланова Општинског већа приступа се утврђивању дневног реда .
Сваки члан Општинског већа може предложити да се дневни ред, поред предложених унесу и друга питања за која он сматра да су хитна, а из делокруга су Општинског већа . Члан Већа дужан је да хитност разматрања образложи као и да укаже на могућност да питање које предлаже да се уврсти у дневни ред може да се разматра и по њему одлучује без претходне обраде и припреме материјала по предлогу за седницу Општинског већа. О предлозима чланова Општинског већа за измене и допуне предложеног дневног реда не води се расправа. Чланови Већа се посебно изјашњавају, прво о сваком предлогу за измену и допуну предложеног дневног реда, а затим о предложеном дневном реду у целини.

Дневни ред се утврђује већином гласова присутних чланова Општинског већа. По утврђеном дневном реду прелази се на рад по тачкама утврђеног дневног реда.Председавајући отвара расправу по тачки дневног реда и по завршеној расправи закључује расправу. По закључењу расправе по одређеном питању не може се отварати поново расправа по истом питању. Пријава за реч подноси се председавајућем Већа дизањем руке.Председавајући Већа даје реч по реду пријаве. Кад се оцени да ће расправа о појединим питањима дуже трајати може се одлуком Већа ограничити трајање говора учесника у расправи и да се о расправи по том питању говори само једанпут. Ограничење трајања говора може предложити председавајући или члан Општинског већа. Кад је трајање говора ограничено председавајући по истеку одређеног времена опомиње говорника да је време истекло и ако овај у току наредног минута не заврши говор, одузима му реч.Говорник може говорити само о питању које је на дневном реду. Говорник у свом говору треба да се држи тачке дневног реда о којој се расправља и да се не изражава увредљиво о другим члановима Општинског већа или било ком другом, председавајући Већа, ако се говорник не држи тачке дневног реда или ако се изражава увредљиво опоменуће говорника, а ако овај настави са тим, одузеће му реч. Ако се говорник удаљи од тачке дневног реда председавајући ће га опоменути а уколико овај и поред опомене настави да говори мимо тачке дневног реда, одузеће му реч.

Општинско веће о сваком предлогу који је стављен на дневни ред одлучује после расправе.
Општинско веће може одлучити да се поједино питање из надлежности Већа скине са дневног реда и врати обрађивачу на даљу дораду, допуну и појашњење ако то није могуће учинити на самој седници Већа. Општинско веће одлучује већином гласова присутних чланова Већа. Гласа се јавно, дизањем руке.Члан Већа гласа за предлог, гласа против предлога, а може се изјаснити и као уздржан.Председник општине равноправан је у одлучивању са члановима Општинског већа.О реду на седници стара се председавајући.
За повреду реда на седници, председавајући Већа може да опомене лице које се не придржава реда, да му одузме реч и ако оцени за потребно може да изрекне меру удаљења са седнице, како би Општинско веће могло да ради. Мера опомене изриче се члану Већа за упадање у реч говорнику или нарушавање реда на седници противно одредбама овог Пословника. Мера одузимања речи изриче се члану Већа који својим говором нарушава ред на седници или повређује одредбе овог Пословника, а већ је опоменут да се придржава реда и одредаба Пословника. Мера удаљења са седнице Већа изриче се члану Већа који и после опомене, односно одузимања речи омета или спречава рад на седници или вређа и употребљава изразе који нису у складу са достојанством Општинског већа. Члан Већа може бити удаљен само са седнице Већа на којој је повредио ред. Члан Већа коме је изречена мера удаљења са седнице дужан је да се одмах удаљи из просторије у којој се одржава седница Општинског већа. Ако председавајући редовним мерама не може да одржи ред на седници одредиће прекид седнице. Одредбе о одржавању реда на седници Општинског већа, примењују се на све друге учеснике у раду седнице Већа.
О раду на седници Општинског већа води се записник.
О вођењу записника стара се секретар Општинског већа општине Петровац на Млави.
У записник се обавезно уноси: време и место одржавања седнице, име председавајућег, имена присутних чланова Већа, имена одсутних чланова Већа, имена лица која присуствују седници поред чланова Општинског већа, кратак ток седнице са назнаком питања о којима се расправљало и одлучивало, имена говорника, резултат гласања о појединим питањима, одлуке, решења и закључке донете на седници.
О току седнице води се тонски запис који је саставни део записника о раду Општинског већа.
Председавајући формулише поједине одлуке, решења и закључке који се уносе у записник. Исто то право има и говорник у погледу формулације својих предлога и мишљења.
Председавајући и записничар потписују оригинал записника који се чува у документацији Општинског већа, а препис записника доставља се члановима Већа уз позив за наредну седницу.
Рад седнице Општинског већа је доступан јавности.
Представници средстава јавног информисања имају право да присуствују седници Општинског већа ради обавештавања јавности о раду Већа.